Confrontational Communication in Automotive Industry
Thesis title: | Konfrontační komunikace v auto průmyslu |
---|---|
Author: | Med, Ondřej |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Vondra, Zdeněk |
Opponents: | Truhlář, Filip |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato bakalářská práce analyzuje konkrétní srovnávací reklamu od společnosti Hyundai.
V této práci je provedena analýza jak vnějšího, tak vnitřního prostředí firmy pomocí analýzy PESTLE a SWOT analýzy. Tyto analýzy slouží k lepšímu pochopení motivace značky Hyundai rozlišit se od svých konkurentů pomocí srovnávací reklamy. Dále se práce rozšiřuje na téma, zda a za jakých podmínek se vyplatí srovnávací reklamu používat. Práce vysvětluje smysl srovnávací reklamy, její možné přínosy a rizika. Dále uvádí významné příklady srovnávací reklamy v historii. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část.
V teoretické části jsou vysvětleny pojmy nezbytné pro část praktickou. V praktické části je provedena analýza. Výsledkem analýzy je vyhodnocení účinnosti reklamy Hyundai na absolutní a relativní prodeje. |
Keywords: | PESTLE; Malý soused z Boleslavi; ŠKODA; Hyundai; SWOT; srovnávací reklama |
Thesis title: | Confrontational Communication in Automotive Industry |
---|---|
Author: | Med, Ondřej |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Vondra, Zdeněk |
Opponents: | Truhlář, Filip |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor thesis analyzes comparative advertisement made by Hyundai. This thesis analyzes both external and internal environment of the company. The means to achieve this are SWOT analysis and PESTLE analysis. Those analysis help to understand motivation
of Hyundai to differentiate their products. Thesis also explains advantages and disadvantages of comparative advertising and its risks and opportunities. In further reading are analyzed notable comparative commercials from the past. Thesis is divided into theoretical part
and practical part. In the theoretical part are explained keywords necessary for the practical part. The practical part utilizes knowledge from the theoretical part. In the conclusion
of the practical part is evaluated effectiveness of the comparative advertisement
and its impact on sales. |
Keywords: | SWOT; PESTLE; Hyundai; ŠKODA; Comparative advertising |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Multimedia |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 3. 11. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 15. 4. 2016 |
Date of defense: | 13. 6. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/55083/podrobnosti |