Confrontational Communication in Automotive Industry

Thesis title: Konfrontační komunikace v auto průmyslu
Author: Med, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Truhlář, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce analyzuje konkrétní srovnávací reklamu od společnosti Hyundai. V této práci je provedena analýza jak vnějšího, tak vnitřního prostředí firmy pomocí analýzy PESTLE a SWOT analýzy. Tyto analýzy slouží k lepšímu pochopení motivace značky Hyundai rozlišit se od svých konkurentů pomocí srovnávací reklamy. Dále se práce rozšiřuje na téma, zda a za jakých podmínek se vyplatí srovnávací reklamu používat. Práce vysvětluje smysl srovnávací reklamy, její možné přínosy a rizika. Dále uvádí významné příklady srovnávací reklamy v historii. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy nezbytné pro část praktickou. V praktické části je provedena analýza. Výsledkem analýzy je vyhodnocení účinnosti reklamy Hyundai na absolutní a relativní prodeje.
Keywords: PESTLE; Malý soused z Boleslavi; ŠKODA; Hyundai; SWOT; srovnávací reklama
Thesis title: Confrontational Communication in Automotive Industry
Author: Med, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Truhlář, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis analyzes comparative advertisement made by Hyundai. This thesis analyzes both external and internal environment of the company. The means to achieve this are SWOT analysis and PESTLE analysis. Those analysis help to understand motivation of Hyundai to differentiate their products. Thesis also explains advantages and disadvantages of comparative advertising and its risks and opportunities. In further reading are analyzed notable comparative commercials from the past. Thesis is divided into theoretical part and practical part. In the theoretical part are explained keywords necessary for the practical part. The practical part utilizes knowledge from the theoretical part. In the conclusion of the practical part is evaluated effectiveness of the comparative advertisement and its impact on sales.
Keywords: SWOT; PESTLE; Hyundai; ŠKODA; Comparative advertising

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2015
Date of submission: 15. 4. 2016
Date of defense: 13. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55083/podrobnosti

Files for download

    Last update: