Analysis of the Inditex Company and Its International Presence
Thesis title: | Analýza společnosti Inditex a její působení na zahraničních trzích |
---|---|
Author: | Vébrová, Alena |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Zamykalová, Miroslava |
Opponents: | Gullová, Soňa |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zabývá představením společnosti Inditex
jako celku a zároveň jejích jednotlivých značek. V první kapitole je představena společnost Inditex a její světová expanze. Také je zde popsáno vedení společnosti a nejdůležitější finanční ukazatelé. Druhá kapitola se zabývá popisem jednotlivých značek Inditexu, výrobou produktů a vztahem Inditexu k životnímu prostředí. V této kapitole se nachází marketingový mix společnosti. Je zde vysvětlen pojem Fast Fashion, který je pro módní retailové společnosti tohoto typu velice důležitý. Dále zde nalezneme srovnání společnosti
Inditex s jejími zahraničními partnery, ale i konkurenty na španělském trhu.
Pro ucelení se zde nachází SWOT analýza celé společnosti Inditex. Třetí kapitola je věnována působení Inditexu, jeho jednotlivých značek, na českém trhu a popis některých finančních ukazatelů. Vzhledem k tomu, že bylo provedeno dotazníkové šetření ohledně znalosti společnosti Inditex, jsou zde popsány výsledky šetření a vlastní úsudky. |
Keywords: | španělská móda; Uterqüe; SWOT analýza; obchodní strategie; retail; Oysho; Stradivarius; Pull & Bear; Massimo Dutti; Zara Home; Bershka; Inditex; Zara; marketingový mix; Fast Fashion |
Thesis title: | Analysis of the Inditex Company and Its International Presence |
---|---|
Author: | Vébrová, Alena |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Zamykalová, Miroslava |
Opponents: | Gullová, Soňa |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The thesis comprises the presentation of the company as a whole and also its unique brands. The first chapter presents the company and describes the company's global expansion. It also includes a presentation of the Board of Directors and the most important financial indicators. The second chapter comprises the description of unique
brands and the process of manufacturing products. Furthermore it includes
the environmental attitude of Inditex. Then it is followed by a marketing mix
and an explanation of the term Fast Fashion, which is nowadays really important
for the whole company. This chapter also includes a comparison with its main competitors across the world and also the biggest competitors on the Spanish market. The chapter
is ended by a SWOT analysis of the Inditex Company. The third chapter comprises
the Inditex´s activity on the Czech market. This chapter is a description of the most important financial indicators for the Czech market. This chapter also describes the results
of a conducted survey, my own opinions about it and the brand as whole. |
Keywords: | Uterqüe; business strategy; retail; Fast Fashion; Spanish fashion; marketing mix; Pull & Bear; Zara Home; Stradivarius; Oysho; Massimo Dutti; Bershka; Zara; SWOT analysis; Inditex |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 24. 6. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 30. 4. 2016 |
Date of defense: | 24. 5. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/53535/podrobnosti |