Strategic Analysis of an Enterprise

Thesis title: Strategická analýza podniku
Author: Sklenářová, Jitka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Ezrová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit stávající strategii analyzovaného podniku, navrhnout její úpravu s ohledem na strategii mateřské společnosti a také navrhnout doporučení pro zlepšení jeho současné situace a jeho budoucí rozvoj. K naplnění cíle jsou identifikovány silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby analyzovaného podniku. K tomuto účelu práce využívá analytických metod strategické analýzy, konkrétně analýzy vnějšího, konkurenčního a vnitřního prostředí podniku. Práce je nepřímo rozdělena na oblast teoretickou, metodickou a praktickou. V části teoretické jsou popsány základní pojmy a teoretická východiska vybraných analýz, které jsou v praktické části aplikovány na zvolený podnik. Metodicky práce staví na kvalitativním a kvantitativním výzkumu.
Keywords: strategie; vnější a vnitřní prostředí podniku; konkurence; strategická analýza
Thesis title: Strategic Analysis of an Enterprise
Author: Sklenářová, Jitka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Ezrová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this diploma thesis is to assess current strategy of the analysed enterprise, propose its adjustment with respect to the strategy of the parent enterprise and to propose recommendations to improve its current situation and future development. To accomplish the goal, strengths, weaknesses, opportunities and threats of analysed enterprise were identified. For this purpose, the thesis uses analytical methods of strategic analysis, namely analysis of external, internal and competitive business environment. The thesis is indirectly divided into theoretical, methodological, and practical parts. The theoretical part describes basic concepts and theoretical basis of selected analyses that are applied in the practical part to the chosen enterprise. Methodically the thesis builds on qualitative and quantitative research.
Keywords: strategic analysis; strategy; internal and external business environment; competition

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 2. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 14. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53032/podrobnosti

Files for download

    Last update: