Export Strategy of Brewery Nymburk

Thesis title: Exportní strategie pivovaru Nymburk
Author: Žáková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Hladěna, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá exportní strategií firmy Pivovar Nymburk spol. s.r.o.. Hlavním cílem práce je zhodnocení dosavadní exportní strategie a návrh možných doporučení. První kapitoly bakalářské práce popisují český trh s pivem, jeho historii, spotřebu piva v České republice a současné trendy. Dále se práce zabývá vstupy na zahraniční trhy a popisuje problematiku s tím spojenou. V praktické části se věnuji Pivovaru Nymburk, jeho historii, produkci a sortimentu. V dalších kapitolách provádím SWOT a PEST analýzu podniku. Analýza exportní strategie se zaměřuje na dánský trh a zkoumá způsoby vstupu na zahraniční trhy a vývoj exportu pivovaru do Dánska. V závěru práce navrhuji, jakým způsobem lze exportní aktivity pivovaru vylepšit, a hodnotím jejich dosavadní vývoj.
Keywords: Pivovar Nymburk; Exportní strategie; Trh piva; Vstup na zahraniční trhy
Thesis title: Export Strategy of Brewery Nymburk
Author: Žáková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Hladěna, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with export strategy of Brewery Nymburk spol. s.r.o. The main purpose of this thesis is to evaluate the export strategy and to include recommendations to improve the current strategy. The first chapter is focused on Czech beer market, its history, beer consumption in the Czech Republic and trends of the market. It also contains theory of accessing foreign markets and its problems. In the practical part it focuses on Brewery Nymburk, its history, production and product line. The thesis also includes SWOT and PEST analysis of the firm. The export strategy analysis gives details about Danish beer market, foreign market access and export development to Denmark. The final chapter includes recommendations for the brewery's activities in the future.
Keywords: Brewery Nymburk; Beer market; Export strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 4. 2015
Date of submission: 1. 5. 2016
Date of defense: 26. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52804/podrobnosti

Files for download

    Last update: