Marketing strategy of Radniční pivovar in Jihlava

Thesis title: Marketingová strategie Radničního pivovaru v Jihlavě
Author: Plánka, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingovou strategií Radničního pivovaru v Jihlavě. Cílem práce je zhodnotit pomocí teoretických poznatků z marketingu současnou marketingovou strategii Radničního pivovaru v Jihlavě a případně navrhnout její zlepšení. V první části se práce zaměřuje na situaci pivovarů v ČR a také na současné postavení minipivovarů na tomto trhu. Druhá část se věnuje především vybranému pivovaru a jeho konkrétní situaci. Ke zhodnocení marketingové strategie slouží analýza současné situace, provedení SWOT a PESTEL analýzy. Důležitou částí je pak také marketingový mix a jeho zhodnocení. Poslední částí jsou pak vlastní návrhy autora na zlepšení současné marketingové strategie.
Keywords: pivovary na Vysočině; minipivovar; marketingová strategie; Radniční pivovar v Jihlavě; trh piva v ČR
Thesis title: Marketing strategy of Radniční pivovar in Jihlava
Author: Plánka, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing strategy of Radniční pivovar in Jihlava. The aim of the thesis is to analyse the marketing strategy of the company and to suggest possible improvements. The first part of thesis focus on the situation of market with beer in Czech Republic and also situation of mini-breweries on this market. The second part focus more on chosen brewery and its current situation. Marketing strategy is evaluated by current situation analysis, SWOT and PESTEL analysis. Important part is also marketing mix a its evaluation. The final part of thesis contains suggestions for improvements of current marketing situation.
Keywords: breweries in Vysočina; mini-breweries; marketing strategy; Radniční pivovar in Jihlava; Czech beer market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 4. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 20. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52729/podrobnosti

Files for download

    Last update: