Marketing strategy and communication strategy of the ice-hockey club HC Kometa Brno

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie hokejového klubu HC Kometa Brno
Author: Lysák, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je provést analýzu marketingové a komunikační strategie hokejového klubu HC Kometa Brno, zhodnotit stávající aktivity klubu a navrhnout možné vylepšení v jeho činnosti. V první kapitole se autor zabývá marketingem, marketingovou a komunikační strategií, základními specifiky marketingu služeb a marketingu ve sportu. Druhá kapitola obsahuje základní údaje o hokejovém klubu HC Kometa Brno, SWOT analýzu, rozbor jednotlivých prvků marketingového mixu a analýzu současné marketingové a komunikační strategie klubu. Autor provedl marketingový výzkum zaměřený na vnímání marketingových aktivit klubu s důrazem na on-line komunikaci a sociální sítě, jeho výsledky jsou vedeny ve třetí kapitole. V jejím závěru se pak nachází na základě všech získaných informací vypracované návrhy na zlepšení marketingové a komunikační strategie klubu.
Keywords: Marketingové komunikace; Marketingová strategie; Lední hokej
Thesis title: Marketing strategy and communication strategy of the ice-hockey club HC Kometa Brno
Author: Lysák, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse marketing strategy and communication strategy of the ice-hockey club HC Kometa Brno, to evaluate current club's activities and to introduce possible innovations. The first chapter of the thesis contains concepts of marketing, marketing strategy, communication strategy, services marketing and sports marketing. The second chapter includes basic information about the ice-hockey club HC Kometa Brno, SWOT analysis, marketing mix analysis and the analysis of current marketing strategy and communication strategy of the club. The author has conducted a marketing research oriented on club's marketing activities perception, namely on-line communication and social network activities perception. The third chapter contains its results; recommendations for improvement in club's marketing strategy and communication strategy are to be found at the end of the chapter.
Keywords: Marketing strategy; Ice-hockey; Marketing communications

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2015
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51525/podrobnosti

Files for download

    Last update: