Business Plan of the new Tourism Product in Jindřichův Hradec

Thesis title: Podnikatelský plán nového turistického produktu v Jindřichově Hradci
Author: Fiši, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vytvořit reálný podnikatelský plán pro nový turistický produkt, který bude možné realizovat v průběhu roku 2016. Tímto novým produktem je kombinace zájezdu, poznávání místní gastronomie a výroben tradičních pochutin a kulinářských lekcí. Z důvodu zaměření na cestovní ruch je tedy první kapitola teoretické části zaměřená na pojmy související s cestovním ruchem, novými trendy, zážitkovým cestovním ruchem a marketingem v cestovním ruchu. Druhá část teorie je pak věnována již popisu podnikatelského plánu. Z důvodu konkrétních požadavků na podobu podnikatelského plánu od zadavatele a realizátora nového podnikatelského záměru, kterým je O.C. Business Group s.r.o., je podnikatelský plán sepsaný v praktické části této diplomové práce přizpůsoben těmto požadavkům. Podnikatelský plán přitom ukázal na skutečnost, že nový turistický produkt skýtá značný potenciál.
Keywords: trendy v cestovním ruchu; zážitkový cestovní ruch; turistický produkt; podnikatelský plán
Thesis title: Business Plan of the new Tourism Product in Jindřichův Hradec
Author: Fiši, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this dissertation is to create a real project for a new product of tourism, which will be able to come reality during 2016. This new product is combination of trip, discovering local food and local producers of traditional meals and cooking lessons. The first part of this work focuses on traveling, new trend in it and marketing in tourist trade. The second part is dedicated to concrete business plan. Submitter is company O.C. Business Group s.r.o. and also is a implementer. This company had specific demands and this work fits with them. The business plan shows high potential in that tourist product.
Keywords: new trend in tourism; experience (adventure) tourism; tourism product; business plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 10. 2014
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 14. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49967/podrobnosti

Files for download

    Last update: