Tématem této bakalářské práce je optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO), její realizace a popis činitelů, které na ni mají zásadní vliv.
V prvním oddílu práce je pro lepší pochopení SEO přiblížena historie vyhledávačů a SEO, zásady pro tvorbu webových stránek a vysvětlen princip práce a struktura internetových vyhledávačů. Porovnává se zde také SEO s placenou formou reklamy PPC zaměřenou na zlepšení pozice stránky ve výsledcích vyhledávání.
Po spíše teoreticky zaměřené části se práce uchyluje k praktičtějším metodám využití znalostí o SEO. Součástí jsou studie zahrnující analýzu webových stránek za účelem zjistit faktory ovlivňující Google PageRank nebo rozdílnost ukazatelů Google PageRank a Alexa Traffic Rank. Originálním přínosem je zvláště experimentálních ověření závislosti ukazatele Google PageRank na jeho původním vzorci, zjištění závislosti na věku stránky a jeho toková povaha. V posledním experimentu se za použití volně dostupných nástrojů analyzuje dokument s cílem zjistit použitá, popř. vhodná klíčová slova. |