Communication strategies and advertising campaigns of Czech large breweries

Thesis title: Komunikační strategie a reklamní kampaně velkých českých pivovarů
Author: Krulišová, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Horný, Stanislav
Opponents: Černý, Zbyněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje analýze komunikačních strategií vybraných velkých českých pivovarů z hlediska zacílení na cílovou skupinu, volby konceptu oslovení této skupiny,výběru nástrojů a médií a především pak kreativity a originality komunikačních aktivit. Ověřovanou hypotézou je tvrzení, že velké české pivovary nevytvářejí mimořádně kreativní kampaně s výraznou a originální myšlenkou a že komunikují stále podobným, již vyzkoušeným stylem. Teoretická část práce analyzuje situaci pivovarnictví v České republice z hlediska jeho významu pro českou společnost a dále se věnuje tématům komunikace obecně, marketingové komunikace, komunikační strategie a reklamy. Praktická část spočívá v rozboru a porovnání komunikačních strategií konkrétních velkých českých pivovarů aplikovaných na jejich skutečných reklamních kampaních. Následně je vyvozeno obecné zhodnocení a shrnutí těchto komunikačních strategií.
Keywords: komunikační strategie; pivovarnictví; pivovar; reklamní kampaň
Thesis title: Communication strategies and advertising campaigns of Czech large breweries
Author: Krulišová, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Horný, Stanislav
Opponents: Černý, Zbyněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master's Thesis analyses communication strategies of featured Czech large breweries and focuses on their target groups, media mixes and especially the creativity and originality of their communication activities. The hypothesis being verified is that Czech large breweries do not produce extraordinarily creative campaigns with strong and interesting idea and that all of them communicate in the very similar way. The theoretical part of the Thesis focuses on the brewery situation in the Czech Republic and its meaning for the Czech society as well as on the theory of communication, marketing communication, communication strategy and advertising. The practical part analyses and compares the communication strategies of featured Czech large breweries demonstrated on specific advertising campaigns. The Master's Thesis is concluded with the summary and evaluation of the communication strategies.
Keywords: brewing; advertising campaign; communication strategy; brewery

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2015
Date of submission: 17. 12. 2015
Date of defense: 14. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53604/podrobnosti

Files for download

    Last update: