Brand Image and Brand Identity

Thesis title: Image a identita značky
Author: Lukavská, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na image a identitu značky. Cílem práce je na základě výzkumu provést komparaci jak je značka vnímána spotřebiteli (tedy jaká je její image) a tím, jak chce být sama značka vnímána (její identita). Teoretická část práce se zaměřuje na proces budování a řízení silných značek a na teoretické vymezení image a identity značky. V praktické části je pak představena samotná značka, na které výzkum proběhl, značka Proenzi, její historie na českém trhu, konkurence a v neposlední řadě je zde nadefinována identita značky. V závěrečné kapitole jsou uvedeny výsledky výzkumu a samotná komparace image a identity značky Proenzi. V závěru práce jsou uvedeny návrhy na zlepšení a doporučení pro budoucí rozšíření výzkumu
Keywords: positioning; hodnota značky; identita značky; branding; image značky; značka
Thesis title: Brand Image and Brand Identity
Author: Lukavská, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The main focus of this diploma thesis is brand image and brand identity. The objective of the thesis is to compare how consumers perceive the brand (brand image) with how the brand wants to be perceived itself (brand identity). First part is focused on the process of building and managing strong brands, as well as defining brand image and brand identity theoretically. The practical part presents the brand on which the research was conducted, Proenzi brand, its history on the Czech market, competition and its identity. In the final chapter there are presented results of the research which was conducted among the consumers of Proenzi brand and the comparison of brand image and brand identity. To conclude, there are presented suggestions for improvement and recommendations for future research extensions.
Keywords: brand identity; brand; positioning; brand equity; branding; brand image

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 6. 2014
Date of submission: 1. 4. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48138/podrobnosti

Files for download

    Last update: