How to sell education: analysis of marketing tools used in education

Thesis title: Ako sa predáva vzdelanie: analýza marketingových nástrojov používaných v školstve
Author: Ivaničová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Novotná, Eliška
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca sa zaoberá problematikou marketingu v školstve. Analyzuje a porovnáva marketingové nástroje využívané v školstve, spôsob realizácie marketingových aktivít na stredných školách na Slovensku a mapuje, ako školy vnímajú problém masifikácie školstva. Práca sa skladá z dvoch častí. V prvej časti práce sú definované základné pojmy a teoretické východiská súvisiace s marketingom školy a s problematikou masifikácie školstva. Druhá časť je výskumná, charakterizuje metodiku výskumu, použité metódy, spôsob výberu a popis respondentov. Nasleduje vyhodnotenie a prezentácia výsledkov. Záver práce poukazuje na kľúčové prvky, súhrnne popisuje a vyhodnocuje zistené poznatky.
Keywords: marketingové riadenie školy; masifikácia vzdelania; premeny spoločnosti a vzdelania; cielený marketing; marketing školy
Thesis title: Jak se prodává vzdělání: analýza marketingových nástrojů používaných ve školství
Author: Ivaničová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Novotná, Eliška
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou marketingu ve školství. Analyzuje a porovnává marketingové nástroje využívané ve školství, způsob realizace marketingových aktivit na středních školách na Slovensku a mapuje, jak školy vnímají problém masifikace školství. Práce se skládá ze dvou částí. V první části práce jsou definovány základní pojmy a teoretická východiska související s marketingem školy a s problematikou masifikace školství. Druhá část je výzkumná, charakterizuje metodiku výzkumu, použité metody, způsob výběru a popis respondentů. Následuje vyhodnocení a prezentace výsledků. Závěr práce poukazuje na klíčové prvky, souhrnně popisuje a vyhodnocuje zjištěné poznatky.
Keywords: marketing školy; marketingové řízení školy; masifikace vzdělání; přeměny společnosti a vzdělání; cílený marketing
Thesis title: How to sell education: analysis of marketing tools used in education
Author: Ivaničová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Novotná, Eliška
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This master thesis deals with the problematics of marketing in education. It analyses and compares marketing tools used in education, methods of implementing marketing activities in secondary schools in Slovakia, it examines how schools percieves problem of school massification of the education. Thesis consists of two parts. In the first part are defined basic concepts and theoretical foundations related to marketing and to the issue of massification of education. The second one is a research. Methodology characterizes research methods, methods of selection and a description of respondents. This is followed by evaluation and presentation of results. The conclusion is the summary of point key elements and it describes and evaluates the obtained knowledge.
Keywords: targeted marketing; school marketing; massification of education; transformation of society and education; marketing management schools

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 2. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54508/podrobnosti

Files for download

    Last update: