Instagram as a communication tool

Thesis title: Instagram jako prostředek komunikace
Author: Kšandová, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Vincík, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je posoudit efektivitu využití sociální sítě Instagram jako prostředek komunikace pro společnost Žatecký pivovar. Na základě správy firemního účtu zhodnotit působení společnosti na platformě a navrhnout případná zlepšení v komunikaci. Práce je členěna do tří hlavních částí, z nichž první se pro uvedení do problematiky zabývá Internetem, internetovým marketingem a sociálními sítěmi obecně. Ve druhé části je rozebrán Instagram a jeho specifika. Jsou zde uvedeny základní informace o Instagramu, principu jeho fungování, marketingovém využití a příklady úspěšných projektů. Třetí část obsahuje návod na vhodný postup při zakládání a správě firemního profilu. Výstup v podobě zhodnocení úspěšnosti projektu a návrhů na jeho zlepšení vychází z teoretických podkladů i praktické části.
Keywords: sociální sítě; Instagram; internetový marketing
Thesis title: Instagram as a communication tool
Author: Kšandová, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Vincík, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to assess the efficiency of using social site Instagram as a communication tool for a company named Žatecký pivovar. Also evaluate the activities of Žatecký pivovar on mentioned platform on the basis of managing an account of a company and propose improvements in further communication. The thesis is divided into three main parts, first of which is devoted to Internet, internet marketing and social sites in general to provide basic information about the topic. Instagram and its specifics is examined in the second part. There are mentioned basic information about Instagram, principle of its functioning, marketing use of Instagram and examples of succesful projects in the second chapter. The third part consists of instruction for the right steps while opening and managing an account of a company. Outcome in a form of evaluation the success of the project and proposals for imporovements are based on both - theoretical sources and practical part.
Keywords: social sites; Instagram; internet marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 6. 2015
Date of submission: 1. 6. 2016
Date of defense: 3. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53595/podrobnosti

Files for download

    Last update: