Perception of private labels by Czech customers

Thesis title: Vnímanie privátnych značiek českým zákazníkom
Author: Perončíková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fuchs, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca sa zaoberá analýzou vnímania a znalosti privátnych značiek spoločnosti Tesco českým zákazníkom vo veku 18 až 29 rokov. Hlavným spôsobom zberu dát bolo online dotazníkové šetrenie. Práca je spočiatku zameraná na teoretické východiská týkajúce sa privátnej značky. Ďalej ponúka informácie o vzniku a histórii nadnárodnej spoločnosti Tesco a pôsobnosti tohto reťazca v Českej republike. Práca taktiež oboznamuje aké privátne značky spoločnosť Tesco na českom trhu predáva. Praktická časť obsahuje výsledky analýzy dotazníkového šetrenia a navrhuje možné riešenia pre zlepšenie vnímania a znalosti privátnych značiek spoločnosti Tesco.
Keywords: spoločnosť Tesco; kategorizácia privátnych značiek; privátna značka; vlastná značka
Thesis title: Vnímání privátních značek českým zákazníkem
Author: Perončíková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fuchs, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou vnímání a znalosti privátních značek společnosti Tesco českým zákazníkem ve věku 18 až 29 let. Hlavním způsobem sběru dat bylo online dotazníkové šetření. Práce je zpočátku zaměřená na teoretická východiska, týkající se privátní značky. Dále nabízí informace o vzniku a historii nadnárodní společnosti Tesco a působnosti tohoto řetězce v České republice. Práce seznamuje s tím, jaké privátní značky společnost na českém trhu prodává. Praktická část obsahuje výsledky analýzy dotazníkového šetření a navrhuje možné změny pro zlepšení vnímání a znalosti privátních značek společnosti Tesco.
Keywords: vlastní značka; společnost Tesco; kategorizace privátních značek; privátní značka
Thesis title: Perception of private labels by Czech customers
Author: Perončíková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fuchs, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis analyses perception and knowledge of Tesco private labels by Czech customer in age of 18 to 29 years. The main method of data collection was an online questionnaire survey. The thesis begins by introducing the term of private label. Further on it offers information about origin and history of transnational company Tesco and activity of this chain store in Czech Republic. The thesis also acquaints which private labels Tesco sells in Czech market. The final practical part contains results of questionnaire survey and proposes possible changes of improving the perception and knowledge of Tesco private labels among Czech people.
Keywords: categorization of private labels; own label; private label; Tesco company

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 6. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 30. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53531/podrobnosti

Files for download

    Last update: