Suggestion for Starbucks Coffee Company´s communication strategy improvement

Thesis title: Návrh na vylepšení komunikační strategie spol. Starbucks
Author: Hayova, Hanna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem mé bakalářské práce je analýza komunikační strategie americké společností Starbucks Coffee, která působí na českém trhu již osm let. V teoretické části se zaměřím na jednotlivé druhy komerčních komunikací, zmíním o značce, vysvětlím jsem, co se skrývá pod pojmy image, identita značky a povědomí o značce a následně se zaměřím na dotazování jako metodu výzkumu trhu. Aplikační část bude zaměřená na společnost Starbucks, nejdříve povím o historii společností, její poslání a zásadech podnikání, provedu SWOT analýzu a konkurenční analýzu Starbucks Coffee na českém thru a provedu vlastní dotaznikové šetření, které je zaměřeno na vnímaní společnosti mladými pražany. Na závěr uvedu možná doporučení, které by pomohly Starbucks oslovit a ziskat více českých zákazníků.
Keywords: SWOT; Komerční komunikace; Dotazník; Starbucks
Thesis title: Suggestion for Starbucks Coffee Company´s communication strategy improvement
Author: Hayova, Hanna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of my thesis is to analyze the communication strategy of the American company Starbucks Coffee, which has already been operating on the Czech market for eight years. The theoretical part will focus on the different types of commercial communications, the concept of brand will be mentioned along with explaining what image, brand identity and brand awareness mean, while concentrating on interview, one of the basic market research methods. The application part is focused on Starbucks, where I will talk about the history of the company, its mission and business principles apply SWOT analysis and competitor analysis of Starbucks Coffee on the Czech market and carry out my own survey focusing on the company´s perception among young Prague citizens. In conclusion I will suggest some potential recommendations that will help Starbucks in reaching and achieving more Czech customers.
Keywords: Starbucks; SWOT; Commercial comunication; Interview

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 6. 2015
Date of submission: 13. 5. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53237/podrobnosti

Files for download

    Last update: