Fashion blog as a marketing tool

Thesis title: Módny blog ako marketingový nástroj
Author: Tothová, Patrícia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Matejičková, Martina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca je zameraná na skúmanie propagácie značiek a firiem na konkrétnych českých módnych blogoch. Zároveň sa zaoberá preskúmaním reakcie a povedomia čitateľov o propagácií na blogoch a jej samotný vplyv na týchto čitateľov. Teoretická časť obsahuje informácie o marketingu, komunikačnom procese, formách komunikácie, komunikačnom mixe a komunikácii na internete. Ďalšie informácie v tejto časti sú o sociálnych sieťach, ich využívaní pri podnikaní, charakteristike blogu, histórii blogu či už v zahraničí, alebo v Českej republike. Praktická časť prináša analýzu spolupráce značiek s konkrétnymi českými blogerkami a výsledky dotazníkového prieskumu medzi čitateľmi.
Keywords: reklama; marketing; módny blog; blog; komunikačný mix; internet; propagácia; značka; bloger
Thesis title: Módní blog jako marketingový nástroj
Author: Tothová, Patrícia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Matejičková, Martina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na zkoumání propagace značek a firem na konkrétních českých módních blozích. Zároveň se také zabývá přezkoumání reakce a povědomí čtenářů o propagaci na blozích a její samotný vliv na těchto čtenářů. Teoretická část obsahuje informace o marketingu, komunikačním procesu, formách komunikace, komunikačním mixu a komunikaci na internetu. Další informace v této části jsou o sociálních sítích, jejich využívání při podnikání, charakteristice blogu, historii blogu ať už v zahraničí nebo v České republice. Praktická část přináší analýzu spolupráce značek s konkrétními českými módními blogy a výsledky dotazníkového průzkumu mezi čtenáři.
Keywords: značka; komunikační mix; reklama; marketing; módní blog; propagace; bloger; blog; internet
Thesis title: Fashion blog as a marketing tool
Author: Tothová, Patrícia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Matejičková, Martina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bachelor thesis is focused on exploring promotion of brands and companies on specific Czech fashion blogs. At the same time investigates the reaction of readers and awareness on the promotion of blogs and its actual impact on these readers. The theoretical part contains information about marketing, communication process, forms of communication, communication and communication mix on the internet. Further information in this section is about social networks and their use in business, the characteristics of a blog, the blog history, whether abroad or in the Czech Republic. The practical part presents the analysis of co-operation brands with specific Czech fashion bloggers and results of a questionnaire survey among the readers.
Keywords: promotion; advertising; brand; blogger; blog; internet; communication mix; fashion blog; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 6. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53174/podrobnosti

Files for download

    Last update: