Quality of Food and Beverage Facilities in Prague from the Customer’s Perspective

Thesis title: Kvalita v gastronomických provozech v Praze očima zákazníků
Author: Stránská, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mlejnková, Lena
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá kvalitou gastronomických podniků v Praze, přičemž se na dané téma soustředí z pohledu zákazníků. První část se věnuje základním formám a funkcím společného stravování a hodnocení gastronomických služeb. Dále se práce zabývá teorií dotazníkového šetření a poté poskytuje přehled o nejznámějších gastronomických průvodcích. Hlavním cílem práce je analyzovat vnímání kvality stravovacích služeb vybranými segmenty klientely. K naplnění tohoto cíle bylo využito dotazníkového šetření, prostřednictvím kterého byly testovány předem stanovené hypotézy. Z výzkumu vyplynuly rozdíly ve spotřebním chování českých a zahraničních zákazníků a zároveň dotazníkové šetření prokázalo odlišnosti v hodnocení úrovně gastronomických služeb v Praze oběma komparovanými skupinami.
Keywords: gastronomie; kvalita; stravovací služby; Praha; gastronomická zařízení
Thesis title: Quality of Food and Beverage Facilities in Prague from the Customer’s Perspective
Author: Stránská, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mlejnková, Lena
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the quality of food and beverage facilities in Prague and is focused on this topic from the customer`s point of view. The first part characterises the basic types and functions of hospitality services as well as their evaluation. Further the thesis deals with the theory of questionnaire construction and provides the summary of the most famous restaurant reference guides. The main aim of the thesis is to analyze the perception of quality of food and beverage services by the chosen segments of clients. To accomplish this goal, a questionnaire was used. This questionnaire was made to test the hypotheses that were set in andvance. The result of the research reveals the differences in consumer behaviour as well as the dissimilarities in evaluation of food and beverage services in Prague by Czech and foreign customers.
Keywords: hospitality services; quality; Prague; gastronomy; food and beverage facilities

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 5. 2015
Date of submission: 9. 5. 2016
Date of defense: 21. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53097/podrobnosti

Files for download

    Last update: