The Specifics of Private Labels

Thesis title: Specifika privátních značek
Author: Fiala, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá fenoménem privátních značek u maloobchodních řetězců a jejich specifiky. Cílem práce je stanovit, kteří retaileři zaujímají v oblasti privátních značek vedoucí postavení na trhu potravin a posléze určit, zda se liší kvalita srovnatelných privátních značek, které jsou dostupné v nabídce jednotlivých maloobchodníků, a to pomocí kvalitativního výzkumu. Práce se v teoretické části zaměřuje na vymezení pojmu značka, její funkce a druhy a na obecné pojetí o privátních značkách obchodníků. V práci také charakterizuji retailový trh v České republice a jednotlivé vlastní značky maloobchodních řetězců.
Keywords: supermarkety; distribuční značky; privátní značky; vlastní značky; retail; hypermarkety; diskonty
Thesis title: The Specifics of Private Labels
Author: Fiala, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the phenomenon of retail chains´ private labels and their specifics. The aim is to determine which retailers occupy the leading position on the private brand food market and through qualitative research eventually define whether there is a difference in the quality of comparable private brands that are currently being offered by the retail chains. The theoretical part of the thesis deals with the definition of the brand concept, its functions and specifics and on the general concept of private brand market. I also characterize the retail market in the Czech Republic and its own brands among the retail chains.
Keywords: retail; discounters; private labels; supermarkets; hypermarkets; own brands

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 5. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 6. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52910/podrobnosti

Files for download

    Last update: