Marketing Communication of Ladies Body Toning Studio MODELACE

Thesis title: Marketingová komunikace dámského rekondičního studia MODELACE
Author: Hemerová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Klementová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Otázka aktivního a zdravého životního stylu je jedním z největších fenoménů současné společnosti. Lidé chtějí dnes mnohem více než dříve vypadat dobře, mít dokonalou postavu, cítit se fit, více o sebe pečují a snaží se jíst zdravějším způsobem. Vyhledávají nejrůznější způsoby jak cvičit, zhubnout či vytvarovat postavu. Přitom jsou denně zahlcováni velkým množstvím informací a reklam z této oblasti, a to především ze strany velkých fitness a sportovních center, které mají na reklamu dostatek finančních prostředků. Avšak i menší společnosti mají šanci potenciální zákazníky oslovit a přimět k nákupu v případě, že zvolí vhodnou formu marketingové komunikace a od své konkurence se dostatečně odliší. Cílem této diplomové práce je kriticky zhodnotit stávající marketingovou komunikaci dámského rekondičního studia MODELACE a následně navrhnout doporučení pro zlepšení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na podstatu a význam marketingu, dále na komunikační proces, nástroje marketingové komunikace, trendy v této oblasti a marketingový výzkum. Praktická část je věnována dámskému rekondičnímu studiu MODELACE a jeho marketingové komunikaci. Je založena na vlastním online dotazníkovém šetření.
Keywords: ženy; zdravý životní styl; cvičení; hubnutí; reklama; marketingová komunikace; studio MODELACE
Thesis title: Marketing Communication of Ladies Body Toning Studio MODELACE
Author: Hemerová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Klementová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Healthy and active lifestyle is one of the biggest phenomena in today´s society. People want more than ever to look good, have a perfect figure, feel fit, take care of themselves a lot and try to eat a healthier way. They search for a variety of ways to exercise, lose weight and sculpt the figure. At the same time, they are daily overloaded with plenty of information and advertisements from this area, primarily from large fitness and sports centers that have advertising sufficient funds. However, smaller companies also have a chance to reach their potential customers and get them to buy if they choose a suitable form of marketing communication and differentiate sufficiently from their competitors. The aim of this thesis is to critically evaluate the current marketing communication of the Ladies Body Toning Studio MODELACE and then make recommendations for its improvement. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on the meaning of marketing, as well as on communication process, marketing communication tools, trends in this area and marketing research. The practical part is dedicated to the Ladies Body Toning Studio MODELACE and its marketing communication. It is based on my own online questionnaire survey.
Keywords: women; healthy lifestyle; exercise; loss of weight; advertising; marketing communication; studio MODELACE

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 5. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 6. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52909/podrobnosti

Files for download

    Last update: