Companies' web presentations at the example of DEVIDENT s.r.o

Thesis title: Webové prezentace obchodních firem na příkladu DEVIDENT s.r.o
Author: Ivancevscaia, Iulia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Koubalíková, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je na příkladu analýzy webu DEVIDENT s.r.o. ukázat, jak by měly společnosti postupovat při tvorbě svých webových prezentací nebo při vylepšování již existujících webových stránek. První kapitola je věnována vysvětlení pojmu internetový marketing a vymezení jeho výhod a nevýhod. Druhá kapitola se zabývá postupem při tvorbě webové prezentace a klíčovými zásadami úspěšného webu. Třetí a čtvrtá kapitoly jsou praktické a věnují se analýze původního webu DEVIDENT s.r.o., navržení vylepšení jednotlivých součástí webové prezentace společnosti a zhodnocení jejích nových webových stránek. Práce obsahuje univerzální doporučení pro firmy, které plánují zřídit webové stránky nebo svoji webovou prezentaci vylepšit.
Keywords: SEM; grafika; web copywriting; SEO; webová prezentace; internetový marketing
Thesis title: Companies' web presentations at the example of DEVIDENT s.r.o
Author: Ivancevscaia, Iulia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Koubalíková, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor's thesis is to show how companies should act when creating their web presentations or improving existing websites at the example of DEVIDENT s.r.o. The first chapter is dedicated to explaining the concept of internet marketing and its advantages and disadvantages. The second chapter analyzes the process of creating a web presentation and key principles of a successful website. The third and the forth chapters are practical and deal with the analysis of the old web presentation of DEVIDENT s.r.o., recommendations for improving particular parts of its website and evaluation of its new web pages. The thesis contains a common recommendation for all the companies that want to create a website or improve their web presentation.
Keywords: graphics; SEO; web copywriting; SEM; web presentation; internet marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 5. 2015
Date of submission: 1. 6. 2016
Date of defense: 3. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52857/podrobnosti

Files for download

    Last update: