Marketing Strategy of a New Watch Brand for the Czech Market

Thesis title: Marketingová strategie nové značky hodinek na českém trhu
Author: Vláhová, Alžběta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: Česky
Abstract:
V rámci strategického plánování firmy Jasněna Vláhová s.r.o. vznikl v návaznosti na nedostatečné uspokojení mladých zákaznic stávajícím sortimentem nápad na tvorbu zcela nové značky SUNDAY ROSE. Ta dává důraz na zapamatovatelný design a zážitek spojený s nákupní atmosférou, jež cílová skupina vyžaduje. Tato bakalářské obsahuje komplexní marketingovou strategii pro tuto značku, návrh jejího marketingového mixu a to v několika částech rozdělený na B2B a B2C segment. Současně i doporučuje změny pro současné produktové řady firmy.
Keywords: marketing; strategie; sunday rose; jvd; hodinky
Thesis title: Marketing Strategy of a New Watch Brand for the Czech Market
Author: Vláhová, Alžběta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: Česky
Abstract:
As a part of the Jasněna Vláhová s.r.o. company's strategic planning, considering unsufficient satisfaction of the young customers by the current offer, there arose an idea of creating a completely new brand called SUNDAY ROSE. It puts emphasis on a memorable design and an experience given by the remarkable shopping atmosphere, which the target audience requires. This thesis contains a comprehesive marketing strategy for this brand, a design of its marketing mix, which is in several parts devided into B2B and B2C segments. At the same time, it suggests changes for the company's current product lines.
Keywords: sunday rose; jvd; brand; watch; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 4. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 21. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52792/podrobnosti

Files for download

    Last update: