Tunisia as a tourist destination

Thesis title: Tunisko jako destinace cestovního ruchu
Author: Naxerová, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Abrhám, Josef
Opponents: Brůžková, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce představuje Tunisko jako jednu z velmi atraktivních destinací cestovního ruchu. Cílem této páce je analyzovat cestovní ruch v zemi, jeho faktory a strategii předpokládaného vývoje do roku 2016. Na základě dotazníkového šetření zpracovaného autorkou je v závěru práce charakterizován největší tuniský ostrov Djerba a jeho rozbor turismu z pohledu českých klientů. Dále se práce věnuje teoretické rovině, stručné charakteristice Tuniska a SWOT analýze, ovlivněné teroristickými útoky v roce 2015. K řešení daného problému byly použity především analýzy ekonomického dopadu vydané Světovou radou cestování a cestovního ruchu, data vydané UNWTO, data ze stránek Světové banky a Světového ekonomického fóra a pomocné materiály získané od Tuniského národního úřadu pro cestovní ruch v ČR. Výsledky této práce umožňují zhodnotit danou situaci Tuniska na trhu cestovního ruchu a charakterizovat klientelu, pro kterou je ostrov Djerba nejvíce atraktivní a z jakých důvodů.
Keywords: Tunisko; HDP; konkurenceschopnost; SWOT analýza; cestovní ruch
Thesis title: Tunisia as a tourist destination
Author: Naxerová, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Abrhám, Josef
Opponents: Brůžková, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor´s thesis represents Tunisia as one of the most attractive tourist destinations. The aim of this thesis is to analyze tourism and its factors in the country and expected development strategy till the year 2016. A survey via questionnaire was carried out on the Island of Djerba (by the author). The island is briefly described and the tourism on the island is analyzed from the perspective of Czech clients. This thesis also covers the theory of tourism and includes a brief description of Tunisia plus SWOT analysis, which was influenced by the terrorist´s attacks in 2015. To discuss these problems the following sources were consulted: the analysis of the economic impact issued by the World Council of Travel and Tourism, data issued by UNWTO, data from the World Bank and the World Economic Forum websites and auxiliary materials obtained from the Tunisian National Tourism Authority for the Czech Republic. The results of this study assess the situation in the Tunisian tourism market and provide information about which type of clientele prefer the Island of Djerba and the reasons why.
Keywords: tourism; Tunisia; SWOT analysis; GDP; competitiveness

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 4. 2015
Date of submission: 5. 5. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52699/podrobnosti

Files for download

    Last update: