Analysis of Marketing Mix Tools of a chosen Company

Thesis title: Analýza marketingového mixu vybrané společnosti
Author: Drahovzalová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Řepová, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je analýza marketingového mixu vybrané společnosti, která bude provedena OTK Group, a. s. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. Teoretická část této práce je zaměřena na vysvětlení pojmu marketing a hlavně na charakteristiku jednotlivých složek marketingového mixu 4P. Jedná se o produkt, cenu, distribuci a komunikaci. V praktické části práce je stručně představena vybraná společnost a poté provedena analýza marketingového mixu firmy. V poslední části této práce je uvedené porovnání nákladů na marketingovou komunikaci mezi vybranou společností a její konkurencí. Cílem je podat ucelený obraz o marketingovém mixu OTK Group, a. s. a navrhnout společnosti případné doporučení ke zlepšení stávajícího stavu.
Keywords: marketingová komunikace; 4P; marketingový mix; marketing
Thesis title: Analysis of Marketing Mix Tools of a chosen Company
Author: Drahovzalová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Řepová, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this bachelor thesis is the analysis of markeing mix in specific company OTK Group, a. s. This thesis is divided into two parts, theoretical and practical part. The theoretical part focuses on the explanation of marketing terms and the specific components of marketing mix 4P - product, price, place and promotion. The practical part briefly introduces the company and then shows the analysis of it´s marketing mix. At last, this thesis also shows the comparison of expenses put into marketing promotion between the competition. The goal of this thesis is to show the marketing mix of OTK Group, a. s. and to possibly suggest any recommendations to improve the current situation in the company.
Keywords: 4P; marketing communication; marketing; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 4. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 6. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52647/podrobnosti

Files for download

    Last update: