Marketing strategy of Zara Co

Thesis title: Marketingová stratégia spoločnosti Zara
Author: Striežencová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Malý, Lukáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavným cieľom tejto bakalárskej práce je analýza súčasnej netradičnej marketingovej stratégie odevnej spoločnosti Zara, jedného z najsignifikantnejších globálnych predstaviteľov "Fast fashion" modelu. Ďalším cieľom je následný návrh doporučení na jej zlepšenie, najmä na základe vlastného dotazníkového prieskumu a vypracovanej SWOT analýzy. Práca je rozdelená na dve hlavné časti. V teoretickej časti sa čitateľ oboznámi so základnými pojmami marketingu nevyhnutnými pre lepšie pochopenie nasledujúceho textu, zatiaľ čo v časti praktickej získa podrobnejší prehľad o najdôležitejšom koncepte nadnárodnej spoločnosti Inditex - značke Zara. Pozornosť sa upriamuje aj na marketingový mix spoločnosti, vlastný výskum a analýzu SWOT.
Keywords: SWOT analýza; povedomie o značke; módna značka ; komerčná komunikácia; marketingový mix; marketing; marketingová stratégia
Thesis title: Marketingová strategie vybrané společnosti
Author: Striežencová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Malý, Lukáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza současné netradiční marketingové strategie oděvní společnosti Zara, která je jedním z nejsignifikantnějších globálních představitelů "Fast fashion" modelu. Dalším cílem je následný návrh doporučení na zlepšení její strategie, na základě vlastního dotazníkového průzkumu a vypracování SWOT analýzy. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V teoretické části se čtenář seznámí se základními pojmy marketingu, nezbytnými pro lepší pochopení následujícího textu, zatímco v části praktické získá podrobnější přehled o nejdůležitějším konceptu nadnárodní společnosti Inditex - značce Zara. Pozornost se zaměřuje i na marketingový mix společnosti, vlastní výzkum a analýzu SWOT.
Keywords: módní značka ; marketingová strategie; marketingový mix; SWOT analýza; marketing; komerční komunikace; povědomí o značce
Thesis title: Marketing strategy of Zara Co
Author: Striežencová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Malý, Lukáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main goal of this bachelor's thesis is an analysis of the current non-traditional marketing strategy of the clothing company, Zara, one of the most significant global representatives of the "Fast fashion" model. Another goal is to present a set of recommendations for the strategy's improvement based on my own survey results and SWOT analysis. The thesis is divided into two main parts. In the theoretical part the reader will familiarize him/herself with the basic marketing terminology necessary for clearer understanding of the subsequent text, while in the practical part he/she will gain a more detailed overview of the most important concept of the multinational company Inditex - the Zara brand. Attention is focused on the marketing mix of the company, my own survey results and SWOT analysis.
Keywords: brand awareness; fashion brand; commercial communication; marketing mix; marketing strategy; marketing; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 4. 2015
Date of submission: 20. 5. 2016
Date of defense: 30. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52520/podrobnosti

Files for download

    Last update: