Private labels on the Czech food market

Thesis title: Privátní značky na českém trhu potravin
Author: Mangová, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá pozicí privátních značek na českém trhu potravin ve vztahu k spotřebiteli. Hlavním cílem této práce je zjistit preference spotřebitelů na českém trhu privátních značek zejména v potravinovém segmentu a také definovat cílový segment zákazníků, kteří tyto výrobky kupují. První část práce je teoretická a je věnována chování spotřebitele, rozhodovacímu procesu spotřebitele a privátním značkám. V druhé části je proveden vlastní výzkum. Na základě výzkumu jsou zhodnoceny preference spotřebitelů i jejich rozhodovací proces a také jsou vyvozeny závěry o informovanosti českých spotřebitelů.
Keywords: marketingový výzkum; maloobchodní řetězce; privátní značky; rozhodovací proces spotřebitele; chování spotřebitele
Thesis title: Private labels on the Czech food market
Author: Mangová, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is dealing with the position of private labels on the Czech food market. It also investigates the relationship of the consumer to this market. The main goal of this thesis is to discover preferences of the consumers on the Czech food market and to define the end segment of private label buyers. The first part of this thesis is theoretical and deals with consumers behaviour, decision making process and private labels. The second part is practical, where the final research is performed. There are final conclusions about the Czech consumers preferences deduced on the basis of the research.
Keywords: retail chains; private labels; decision making process; marketing research; consumers behaviour

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 3. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 20. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52145/podrobnosti

Files for download

    Last update: