Proposal of the marketing strategy for Nonprofit Organization Kredance

Thesis title: Návrh marketingové strategie neziskové organizace Kredance
Author: Konopecká, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Paulátová, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je formulace doporučení v oblasti marketingu a vytvoření marketingové strategie pro nestátní neziskovou organizaci Kredance, která působí v oblasti kultury a v oblasti současného pohybového divadla. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část se zaměřuje na teoretický rámec neziskového sektoru a neziskových organizací organizace s důrazem na českou realitu. Druhá část se zabývá řízením a management neziskových organizací s důrazem na marketing a finanční řízení. Třetí část je složena z profilu Kredance a z vlastního výzkumu. Poslední část vychází z výzkumu a je v ní prezentován návrh marketingové strategie spolu s dalšími doporučeními (v oblasti marketingu).
Keywords: neziskový sektor; nestátní nezisková organizace ; kultura; Kredance; marketingová strategie
Thesis title: Proposal of the marketing strategy for Nonprofit Organization Kredance
Author: Konopecká, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Paulátová, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this Master's thesis to formulate recommendations and to create a proposal of the marketing strategy for the Non-governmental organization  Kredance, whose area of activities lies in culture and contemporary movement theatre. The thesis is divided into four principal parts; the first part is focused on the theoretic framework of non-profit sector and NGOs with accent to the Czech reality. The second part deals with the management of NGOs, mainly with marketing management and management of finances (with stress on fundraising). The third part is composed of the profile of the organization Kredance and of the research. Last part of the thesis is based on the research and it presents a proposal of the marketing strategy and few recommendations (in the area of marketing).
Keywords: Kredance; nonprofit sector; culture; non-governmental organization; marketing strategy,

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2015
Date of submission: 15. 12. 2015
Date of defense: 31. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51583/podrobnosti

Files for download

    Last update: