Content Marketing via Youtube Channel and its Effectiveness

Thesis title: Obsahový marketing prostřednictvím Youtube kanálu a jeho efektivita
Author: Jelen, Ladislav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je porovnat efektivitu vybraných nástrojů obsahového marketingu v prostředí serveru Youtube. Teoretická část zasazuje obsahový marketing v prostředí Youtube do širšího rámce nástrojů tohoto způsobu komunikace se zákazníky. Objasňuje také důležitost tvorby marketingové strategie, obsahující nenucenou komunikaci se spotřebiteli. V závěru této části jsou shrnuty nástroje, umožňující práci s obsahem na Youtube. Praktická část obsahuje porovnání jednotlivých aplikací těchto nástrojů se zřetelem na úspěšnost obsahu z hlediska počtu zhlédnutí. Je doplněna o porovnání efektivity videí uveřejňovaných jako reklamní spoty před videi a videí, která pro inzerenty natočili provozovatelé úspěšných kanálů. Zde je brána na zřetel průměrná doba sledování videa porovnávaná s údaji o přeskakování reklam.
Keywords: Online marketing; Youtube; Obsahový marketing
Thesis title: Content Marketing via Youtube Channel and its Effectiveness
Author: Jelen, Ladislav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to compare the effectiveness of selected tools of content marketing in environment of Youtube server. The theoretical part puts content marketing in environment of Youtube to the wider framework of tools this way communicating with customers. It also clarifies the importance of marketing strategy, which includes communication with consumers that is not strained. Conclusion of this section summarizes the tools that allow work with content on Youtube. The practical part contains a comparison of these instruments, with emphasis on the success of content in terms of the numbers of views. This is supplemented by a comparison of the effectiveness of Pre-Roll adverts and videos made by successful authors. This comparison takes in consideration the average time of watching, compared with data about skipping commercials.
Keywords: Online marketing; Youtube; Content marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 1. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51034/podrobnosti

Files for download

    Last update: