US market entry strategy of the Czech firm

Thesis title: Strategie vstupu české firmy na trh USA
Author: Bambušková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Neumaierová, Inka
Opponents: Kurek, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá strategií společnosti Třinecké železárny cílenou na expanzi na americký trh. Třinecké železárny jsou v současné době největším českým výrobcem oceli a souvisejících produktů. Zhruba 70 % výroby je exportováno a právě USA je jedním z prioritních zahraničních trhů této společnosti. Teoretická část práce se věnuje strategickému managementu a formám vstupu na zahraniční trhy. Praktickou část tvoří zejména interní a externí analýza zvolené společnosti, na jejímž základě je sestavena shrnující SWOT analýza. SWOT analýza hraje důležitou roli pro naplnění cíle této práce - formulaci strategických doporučení, která jsou zaměřena na posílení pozice Třineckých železáren na americkém trhu oceli. Závěrečná část práce zahrnuje sérii rad formulovaných na základě zkušeností Třineckých železáren, což může obohatit české zájemce z řad průmyslových firem o vstup na americký trh.
Keywords: Třinecké železárny; strategická analýza; trh oceli; SWOT analýza; USA
Thesis title: US market entry strategy of the Czech firm
Author: Bambušková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Neumaierová, Inka
Opponents: Kurek, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master´s thesis deals with the strategy formulation of the company Třinecké železárny aimed at the US market. Třinecké železárny is currently the biggest Czech manufacturer of steel and related products. Nearly 70 % of its production is exported and the USA is one of the export priorities. The theoretical part of this thesis explains what strategic management is and discusses the forms of market entry strategies. The practical part is mainly focused on internal and external analysis of the company, resulting in SWOT analysis. SWOT analysis plays a very important role in achieving the thesis goal which is to formulate strategic recommendations. These recommendations aim at improving the position of Třinecké železárny on the US steel market. The final part could benefit Czech industrial companies interested in entering the US market as there are some principal advices based on the experience of Třinecké železárny.
Keywords: SWOT analysis; Třinecké železárny; strategic analysis; steel market; the USA

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 1. 2015
Date of submission: 27. 5. 2016
Date of defense: 16. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50981/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: