Analysis of Online Marketing Strategy of Grandhotel Pupp

Thesis title: Online marketingová strategie Grandhotelu Pupp
Author: Fuxová, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jenčková, Jiřina
Opponents: Kauerová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce analyzuje a hodnotí marketingovou strategii Grandhotelu Pupp ve srovnání s jeho konkurencí, Grandhotelem Ambassador Národní dům. Zaměřuje se především na online atributy této strategie zahrnující webovou prezentaci hotelu na všech distribučních kanálech, které hotel využívá. V potaz jsou brány trendy, které právě v marketingu hrají klíčovou roli. První část práce teoreticky definuje ubytovací služby, specifika hotelnictví a specifika marketingu v hotelnictví. Druhá část analyzuje hotelové marketingové techniky používané na distribučních kanálech hotelů pak již konkrétně porovnává jednotlivé aktivity v rámci marketingové strategie obou zmíněných hotelů.
Keywords: Grandhotel Pupp; Ubytovací služby; Karlovy Vary; Grandhotel Ambassador Národní dům; online marketingová strategie; hotelové distribuční kanály
Thesis title: Analysis of Online Marketing Strategy of Grandhotel Pupp
Author: Fuxová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jenčková, Jiřina
Opponents: Kauerová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis analyses and evaluates a marketing strategy of the Grandhotel Pupp in comparison with its direct competitor, the Ambassador Grandhotel Narodni dum. The thesis focuses mainly on evaluating the online atributes of the marketing strategy including the online presentation of the hotel on all distribution channels the hotel uses. The main emphasis is put on current trends, because in marketing, these play the crucial role. First part of the thesis defines accommodation services, hospitality business specifics and specifics of marketing in hospitality. Second part evaluates the marketing techniques used on hotel s various distribution chanels. The second part then also compares all the activities used in marketing strategy of both above mentioned hotels.
Keywords: Marketing Strategy; Accommodation services; Hotel Distribution Channels; Grandhotel Ambassador Narodni Dum; Grandhotel Pupp; Karlovy Vary

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2014
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 9. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49239/podrobnosti

Files for download

    Last update: