Customer satisfaction in the airlines Travel Service in claiming damages

Thesis title: Spokojenost zákazníků v letecké společnosti Travel Service při uplatňování náhrady škody
Author: Koblihová, Simona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Švarc, Zbyněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat spokojenost zákazníků v letecké společnosti Travel Service při uplatňování náhrady škody. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy letecké dopravy, právní úprava ochrany civilního letectví, význam postavení leteckých společností na českém a zahraničním leteckém trhu a představení letecké společnosti Travel Service. Praktická část diplomové práce se zabývá vymezením základních práv cestujících v letecké dopravě při uplatňování náhrady škody, a to především při reklamaci zavazadel a zpožděných nebo zrušených letů. Praktická část byla vypracována na základě dotazníkového šetření zákazníků letecké společnosti Travel Service. V závěrečné části práce je provedena komparace společnosti Travel Service s vybranými leteckými společnostmi. Diplomová práce využívá zejména metodu deskriptivní ve své teoretické části a analýzu dat a metodu komparace v části praktické.
Keywords: letecká doprava; Travel Service; letecké společnosti; uplatňování náhrady škody; reklamace zavazadel; zpožděný a zrušený let
Thesis title: Customer satisfaction in the airlines Travel Service in claiming damages
Author: Koblihová, Simona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Švarc, Zbyněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis aims to analyze customer satisfaction in the airlines Travel Service in claiming damages. The theoretical part provides the basic concepts of air transport, legislation on civil aviation, the importance of the position of airlines in Czech and foreign aviation market and the introduction of airline Travel Service. The practical part deals with the definition of fundamental rights of air passengers in claiming damages, especially when claiming baggage and delayed or canceled flights. The practical part has been prepared based on the survey of customers Airlines Travel Service In the final part of this thesis compares Travel Service with selected airlines. This thesis uses descriptive method especially in its theoretical part, analysis and comparison method in the practical part.
Keywords: aviation; flight delays and cancellations; claiming damages; Travel Service; airlines; baggage claims

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2014
Date of submission: 16. 5. 2016
Date of defense: 2. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48534/podrobnosti

Files for download

    Last update: