Communication Strategy of a Non-Profit Organization

Thesis title: Komunikační strategie neziskové organizace
Author: Crhová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Sedláková, Jaroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této práce je provést analýzu komunikační strategie neziskové organizace Otevřená OKNA, z. ú., včetně jejího zhodnocení, a na základě této analýzy navrhnout optimalizaci komunikační strategie. To vše při zohlednění reálných možností neziskové organizace a prostředí, v němž se nachází a působí. Teoretická část vymezuje a formuluje základní poznatky týkající se neziskového sektoru, nestátních neziskových organizací, managementu, konceptu strategického řízení, komunikace, marketingu, PR a komunikační strategie neziskové organizace. Praktická část zahrnuje představení neziskové organizace Otevřená OKNA, z. ú., analýzu současného stavu komunikace organizace, na jejímž základě je vytvořen návrh nové komunikační strategie.
Keywords: marketing; nestátní neziskové organizace; strategické řízení; komunikační strategie; public relations
Thesis title: Communication Strategy of a Non-Profit Organization
Author: Crhová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Sedláková, Jaroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of the diploma thesis is to analyze the communication strategy of the non-profit organization Otevřená OKNA, z. ú. including its assessment, and to suggest an optimization of the communication strategy based on this analysis. The real possibilities of non-profit organizations and the environment in which it is located and operates were taken into account. The theoretical part defines and formulates the fundamental findings related to the non-profit sector, non-profit organizations, management, the concept of strategic management, communication, marketing, PR and communication strategy of a non-profit organization. The practical part consists of an introduction of the non-profit organization Otevřená OKNA, z. ú., and of an analysis of the organization communication's current state on which a new proposal of communication strategy was made.
Keywords: communication strategy; strategic management; public relations; non-profit organizations; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 1. 2014
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 8. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48308/podrobnosti

Files for download

    Last update: