Inbound marketing in the functional web phase

Thesis title: Inbound marketing v provozní fázi webu
Author: Váňa, Vojtěch
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem kvalifikační práce je analýza vytyčených inbound marketingových komponent a návrh strategické koncepce s možným uchopením návrhu do reálného prostředí analyzovaného webu v rámci stanovených komponent. V teoretické části je autorem před-stavena strategie inbound marketingu jako celku a jeho obecného inbound marketingové komponenty. V praktické části je pak popsána analýza webového magazínu v souvislosti s chováním uživatelů včetně specifikace návštěvnosti vůči konkrétnímu obsahu, nastavení dílčích faktorů SEO a práce s organickým marketingem na sociálních sítích. V závěru práce jsou popsány zanalyzované metriky a popsána konkrétní doporučení návrhu.
Keywords: marketing na sociálních sítích; search engine optimization; Inbound marketing; obsahový marketing; analýza webu
Thesis title: Inbound marketing in the functional web phase
Author: Váňa, Vojtěch
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is the analysis of set inbound marketing components and suggestion of a strategical concept with the option of real processing of this web within the bounds of possibility of the set marketing components. In the theoretical part of the thesis, the whole strategy of inbound marketing and its general inbound marketing components are presented. In the practical part of the thesis, the analysis of the website magazine in connection with user behaviour is presented, including visit rate specification towards the specific content, setting up partial SEO factors and organic marketing on social media. In the end of the diploma thesis, the analysed metrics and specific recommendations of the plan are described.
Keywords: web analysis; search engine optimization; content marketing; Inbound marketing; social media marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2013
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 16. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45728/podrobnosti

Files for download

    Last update: