Reasons for Sponsoring of selected Sample Sponsors

Thesis title: Důvody sponzoringu u vybraného vzorku sponzorů
Author: Tollingerová, Kamila
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Král, Pavel
Opponents: Tripes, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá důvody sponzoringu u vybraného vzorku sponzorů. Jejím cílem je analyzovat důvody, které vedou komerční společnosti ke sponzorování sportovních organizací a formulovat doporučení pro sponzory stejně jako pro recipienty sponzoringu. Data pro tuto práci byla získána využitím kvalitativní metody výzkumu, konkrétně skrz rozhovory se zástupci sponzorujících společností. Pro tuto práci se takto podařilo získat data v odpovídajícím rozsahu. Provedeným výzkumem bylo mj. zjištěno, že dotazované společnosti chovají specifický vztah ke sportu a v průměru investují do sponzorských aktivit 0,41 % obratu. Přínosem této práce je doporučení pro komerční společnosti a sportovní organizace, jak plně využít marketingový potenciál sponzoringu.
Keywords: Důvody; Sportovní sponzoring; Společnosti; Cíle; Nástroje
Thesis title: Reasons for Sponsoring of selected Sample Sponsors
Author: Tollingerová, Kamila
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Král, Pavel
Opponents: Tripes, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper is focused on the reasons behind sponsorship on a selected group of sponsors. Its main goal is to analyze the motivation of commercial entities for sponsoring athletic organizations and to formulate recommendations for sponsors as well as for the sponsorship recipients. The data has been acquired using a qualitative research, namely interviews with companies that provide sponsorship. It was possible to acquire enough data for the scope of this paper, through this research method. The research has shown that the companies that offer sponsorships have a specific relation to sports. On average the selected companies invested 0.41% of their turnover into sponsorship activities. The potential benefits of this paper are the recommendations for companies on how to maximize the marketing potential of sponsorship.
Keywords: Sport sponsorship; Company; Reasons; Marketing tools; Goals

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 4. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 15. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57405/podrobnosti

Files for download

    Last update: