Transformation of printed media into digital

Thesis title: Transformace printových médií do digitální podoby
Author: Herciková, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Vladimíra
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je popsat a zhodnotit přeměnu komerční strategie společnosti Burda Praha. Základním prvkem celé přeměny je transformace tištěného časopisu do digitální verze. Tento prvek je doprovázen i vývojem dalších aktivit, které jsou nedílnou součástí strategie firmy zvané Burda 360. Na základě poskytnutých dat práce charakterizovala a interpretovala vývoj jednotlivých forem komunikace. Získanými výsledky práce zjistila, že vydavatelství bylo nuceno pro udržení konkurenční pozice se adaptovat na vývoj technologií a měnící se tržní podmínky. Hlavním zjištěním práce je, že celý proces je velmi komplexním a nelze se soustředit pouze na jeho jednotlivé části.
Keywords: tištěný titul; komerční strategie; transformace; online marketing; elektronický titul
Thesis title: Transformation of printed media into digital
Author: Herciková, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Vladimíra
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
This study´s aim is to describe and evaluate the conversion of commercial strategy based on company Burda Praha. The basic element of the whole change process is transformation from printed magazine to digital version. This element is followed also with development of other activities which are inseparable parts of strategies that company Burda 360 uses. Based on given data the study has characterized and interpreted evolution of different forms of communication. The results obtained, we found that publishers were forced to maintain a competitive position to adapt to technological developments and changing market conditions. The main finding is that the whole process is very complex and it is impossible to concentrate on its individual parts.
Keywords: online magazine; printed magazine; commercial strategy; transformation ; online marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2015
Date of submission: 24. 5. 2016
Date of defense: 6. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54531/podrobnosti

Files for download

    Last update: