Marketing Strategy of the non-governmental organization Junák - český skaut, z.s

Thesis title: Marketingová strategie nevládní neziskové organizace Junák - český skaut z.s
Author: Slabý, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Bušková, Vendula
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je zmapování marketingové strategie nestátní neziskové organizace Junák - český skaut, z. s. a vypracování návrhů na zlepšení marketingové strategie. První část práce je teoretická a popisuje nestátní neziskové organizace v České republice. Věnuje se také popisu světové skautské organizace WOSM a české organizace Junák - český skaut, z. s. V druhé části jsou uvedeny výsledky výzkumu veřejného mínění a je zde popsána marketingová strategie Junáka. Na konci této kapitoly jsou uvedeny návrhy na zlepšení marketingové strategie, návrhy způsobů a nástrojů komunikace.
Keywords: marketingová komunikace; komunikace; marketing; Junák - český skaut; marketingová strategie; Junák
Thesis title: Marketing Strategy of the non-governmental organization Junák - český skaut, z.s
Author: Slabý, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Bušková, Vendula
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to describe the marketing strategy of non-governmental organization Junák - český skaut, z. s. and suggest improvement of the marketing strategy. The first part describes non-governmental organizations in the Czech Republic. There is also described the World Organization of the Scout Movement and the Czech organization Junák - český skaut, z. s. In the second part there are results of the public opinion survey and the describtion of the marketing strategy. At the end of the thesis there is recommendation to improve the marketing strategy and suggestions of new ways of communication and new communication tools.
Keywords: marketing; marketing strategy; marketing communication; Junák; Junák - český skaut; communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2015
Date of submission: 1. 5. 2016
Date of defense: 26. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54401/podrobnosti

Files for download

    Last update: