Marketing online communication of selected company

Thesis title: Marketingová online komunikace vybrané firmy
Author: Bůbalová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analýza současného stavu marketingové online komunikace společnosti LIP distribution, s.r.o., a návrh na její zlepšení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá podrobným přehledem o možnostech, které internetový marketing nabízí, o nejpoužívanějších nástrojích a jejich významu pro společnosti. Praktická část je věnována analýze současného stavu internetového marketingu společnosti LIP distribution, s.r.o. Velká pozornost je v praktické části věnována také rozhovoru s majitelem společnosti, díky kterému je návrh na zlepšení marketingové online komunikace pro tuto firmu realizovatelný.
Keywords: Reklama na sociálních sítích; PPC reklama; Internetový marketing; Komunikační strategie; E-mailing; SEO optimalizace
Thesis title: Marketing online communication of selected company
Author: Bůbalová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the current state of online marketing communication of LIP distribution, Ltd. and further recommendations for its improvement. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with a detailed overview of the possibilities that internet marketing offers - the most frequently used tools and their importance for the company. The practical part is devoted to analysis of the current state of internet marketing of the LIP distribution, Ltd. Much attention in the practical part is paid to an interview with the owner of the company, which makes the proposal to improve online marketing communications for this company viable.
Keywords: Communication strategy; Internet marketing; Advertisement

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 30. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54178/podrobnosti

Files for download

    Last update: