Marketing Strategy of US Steel Košice

Thesis title: Marketingová stratégia US Steel Košice
Author: Ferenčák, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Savka, Marián
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce je previesť analýzu marketingovej stratégie spoločnosti US Steel Košice. Práca sa skladá z dvoch častí, teoretickej a analyickej. V teoretickej časti sa zaoberám marketingovou stratégiou a jej vznikom a potom jednotlivými časťami marketingového mixu; produktom, cenou, distribúciou a komunikačnou politikou. V analytickej časti priblížim hutnícky priemysel a predstavím spoločnosť US Steel Košice, jej základné informácie a údaje. V tejto časti prevediem marketingového mixu, analýzu konkurencie a tiež PEST a SWOT analýzu. V záverečnej kapitole uskutočním hodnotenie stratégie a uvediem vlastné návrhy na jej vylepšenie.
Keywords: US Steel Košice; Marketing; Marketingová stratégia; Hutnícky priemysel
Thesis title: Marketingová strategie US Steel Košice
Author: Ferenčák, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Savka, Marián
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem bakalářske práce je provést analýzu marketingové strategie společnosti US Steel Košice. Práce se skladá z dvou částí, teoretické a analytické. V teoretické části se zabívám marketingovou strategii a její vznikem a pak jednotlivými částmi marketingového mixu, produktem, cenou, distribucí a komunikační politikou. V analytické části přiblížím hutní průmysl a představim společnost US Steel Košice, její základní informace a údaje. V této části provedu analýzu marketingového mixu, analýzu konkurence a taky PEST a SWOT analýzu. V závěrečné kapitole uskutečním hodnocení strategie a uvedu návrhy na vylepšení.
Keywords: Marketingová strategie; US Steel Košice; Hutní trh; Marketing
Thesis title: Marketing Strategy of US Steel Košice
Author: Ferenčák, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Savka, Marián
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on the analysis of the current marketing strategy of US Steel Košice. The thesis is divided into two parts, the theoretical part and the analytical part. In the theoretical part I describe the purpose of a marketing strategy, its development and I discuss its main components; product, price, place and promotion. In the analytical part I introduce the heavy industry and the company US Steel Košice, where I mention all the important information about the company. In this part I also perform SWOT and PEST analysis and an analysis of the marketing mix and the competitors. After the US Steel presentation I make a final evaluation and I propose some recommedations on how to make the strategy more efficient.
Keywords: Heavy Industry; US Steel Košice; Marketing Strategy; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2015
Date of submission: 1. 5. 2016
Date of defense: 26. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54045/podrobnosti

Files for download

    Last update: