Neuromarketing and its use in a selected international company

Thesis title: Neuromarketing a jeho využitie vo vybranej medzinárodnej spoločnosti
Author: Balogová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Pajkošová, Erika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Neuromarketing je pomerne mladá disciplína, na pomedzí neurovedy a psychológie, ktorá si kladie za cieľ využívať poznatky o mozgu a jeho fungovaní k zefektívneniu marketingových stratégií. Cieľom práce je bližšie oboznámiť s pojmom neuromarketing a predstaviť jeho využitie na konkrétnom príklade, ktorým je medzinárodná spoločnosť Henkel. Henkel si za svoju existenciu vybudoval na trhu silné postavenie a produkty tejto celosvetovo pôsobiacej spoločnosti sú známe každému z nás.
Keywords: nákupné rozhodovanie; spotrebiteľ; emócie; marketing; neuromarketing
Thesis title: Neuromarketing a jeho využití ve vybrané mezinárodní společnosti
Author: Balogová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Pajkošová, Erika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Neuromarketing je poměrně mladá disciplína, na pomezí neurovědy a psychologie, která si klade za cíl využívat poznatky o mozku a jeho fungování k zefektivnění marketingových strategií. Cílem práce je blíže se seznámit s pojmem neuromarketing a představit jeho využití na konkrétním příkladu, kterým je mezinárodní společnost Henkel. Henkel si za svou existenci vybudoval na trhu silné postavení a produkty této celosvětově působící společnosti jsou známé každému z nás.
Keywords: neuromarketing; marketing; emoce; nákupní rozhodování; spotřebitel
Thesis title: Neuromarketing and its use in a selected international company
Author: Balogová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Pajkošová, Erika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Neuromarketing is a relatively new discipline at the intersection of neuroscience and psychology that aims to use the knowledge about the brain and its functioning to more efficient marketing strategies. The purpose of the thesis is to familiarize with the term neuromarketing and introduce its application on a specific example, an international company, Henkel. Since the companys existence, Henkel has built a strong position in the market and its products are known to all of us.
Keywords: consumer; marketing; emotions; neuromarketing; shopping decision-making

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 27. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54037/podrobnosti

Files for download

    Last update: