Online Marketing And Its Application Within The Selected Entity In Tourism

Thesis title: Online marketing a jeho uplatnění v rámci vybraných subjektů cestovního ruchu
Author: Parmová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce analyzuje vybraný subjekt cestovního ruchu a zkoumá uplatnění online marketingových nástrojů v jeho činnosti, z kterých zásadní roli hrají hlavně vlastní webové stránky a oficiální stránka na sociální síti Facebook. Cílem práce je na základě získaných statistických dat a analýz zhodnotit využití online marketingových nástrojů vybraného subjektu. Na základě těchto informací pak budou doporučeny návrhy na opatření pro vylepšení online marketingové komunikace. Teoretická část se zaměřuje na historii internetu a vývoj uživatelů internetu. Internet je srovnán s tradičními reklamními médii a jsou představeny formy online marketingu. U vybraného subjektu se zkoumá práce s online marketingovými nástroji a je zanalyzována úspěšnost jejich použití.
Keywords: marketing na internetu; online marketing; analýza marketingové komunikace; sociální média
Thesis title: Online Marketing And Its Application Within The Selected Entity In Tourism
Author: Parmová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis analyzes the selected entity in tourism and explores the use of online marketing tools in its activities, in which especially their own website and official page on the social network Facebook play a crucial role. The aim of this work is on the basis of statistical data and analysis to assess the use of online marketing tools of chosen subject. On the basis of these information will be given some recommendations for improving its online marketing communications. The theoretical part focuses on the history of the Internet and the development of Internet users. Internet is compared with traditional advertising media and also some forms of online marketing are presented. The selected entity is exploring working with online marketing tools and it is analyzed their successful use.
Keywords: analysis of marketing communication; social media; marketing on internet; online marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2015
Date of submission: 31. 5. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54002/podrobnosti

Files for download

    Last update: