Marketing strategy of the company SAP in the Czech and chosen european markets

Thesis title: Marketingová stratégia firmy SAP na českom trhu a vybraných európskych trhoch
Author: Černý, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Lehanka, Josef
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá marketingovou stratégiou spoločnosti SAP SE na českom a vybraných európskych trhoch. Hlavným cieľom práce je analyzovať marketingovú situáciu na českom trhu, situáciu na rakúskom a nemeckom trhu a porovnanie s konkurenciou. Práca obsahuje rôzne marketingové analýzy (vnútorného a vonkajšieho prostredia, SWOT) a pojednáva aj o marketingovom mixe. Na základe týchto zistení je na záver práce vypracovaný návrh na zlepšenie marketingovej stratégie.
Keywords: marketingová stratégia; SAP; analýza
Thesis title: Marketingová strategie společnosti SAP na českém trhu a vybraných evropských trzích
Author: Černý, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Lehanka, Josef
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti SAP SE na českém trhu a vybraných evropských trzích. Hlavním cílem práce je analyzovat marketingovou situaci na českém trhu, situaci na rakouském a německém trhu a porovnání s konkurencí. Práce obsahuje různé marketingové analýzy (vnitřního a vnějšího prostředí, SWOT) a pojednává i o marketingovém mixu. Na základě zjištěných informací je v závěru práce vypracován návrh na zlepšení marketingové strategie společnosti.
Keywords: marketingová strategie; analýza; SAP
Thesis title: Marketing strategy of the company SAP in the Czech and chosen european markets
Author: Černý, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Lehanka, Josef
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the marketing strategy of the company SAP SE in the Czech and chosen european markets. The main goal of the thesis is an analysis of the market in the Czech republic, Germany and Austria. The thesis consists of various marketing analyses (external and internal business environment, SWOT analysis) and deals with the marketing mix as well. In the final section of the thesis is a recommendation on how to improve the marketing strategy, based on gained information.
Keywords: SAP; analysis; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 9. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 24. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53900/podrobnosti

Files for download

    Last update: