Marketing analysis of smartphone sales on the internet

Thesis title: Marketingová analýza predaja smartphonov na internete
Author: Kešeľák, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müller, Štěpán
Opponents: Čajka, Radek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práca analyzuje smartphone ako komoditu na trhu výrobkov a služieb. V práci sú predstavené služby internetu, internetovej reklamy, porovnanie marketingového mixu.Cieľom práce je analýza a zhodnotenie českých internetových predajcov, pre ktorých predstavujú smartphony určitú časť ich sortimentu Analyzovaní sú čtyria českí internetoví predajcovia, a to Álza, CZC, Mall a Mironet.V práci sú ďalej porovnávané základné služby, formy podpory predaja, či prebiehajúce marketingové kampane.
Keywords: Marketing; Smartphone; Internet
Thesis title: Marketingová analýza prodeje smartphonů na internetu
Author: Kešeľák, Adam
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müller, Štěpán
Opponents: Čajka, Radek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práce analyzuje smartphone jako komoditu na trhu výrobků a služeb .V práci jsou představeny služby internetu , internetové reklamy , porovnání marketingového mixu.Cílem práce je analýza a zhodnocení českých internetových prodejců , pro které představují smartphony určitou část jejich sortimentu. Analyzováni jsou ctyri čeští internetoví prodejci , a to Alza , CZC,Mall a Mironet.V práci jsou dále porovnávány základní služby , formy podpory prodeje a probíhající marketingové kampaně .
Keywords: Internet ; Smartphone; Marketing
Thesis title: Marketing analysis of smartphone sales on the internet
Author: Kešeľák, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müller, Štěpán
Opponents: Čajka, Radek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis analyzes smartphone as a comodity on the market of goods and services. In thesis are presented services of internet, internet advertising, comparison of marketing mix. The aim of this thesis is analysis and evaluation of czech internet retailers, for which smartphone represents a certain part of their range of goods. In thesis are analyzed four czech retailers-Alza,Mall,CZC and Mironet. In thesis are then compared basic services, forms of sales promotion, or current marketing campaigns of retailers.
Keywords: Marketing; Internet ; Smartphone

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 8. 2015
Date of submission: 22. 4. 2016
Date of defense: 2. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53760/podrobnosti

Files for download

    Last update: