Analysis of the marketing strategy in pietro fillip, s.r.o
Thesis title: | Analýza marketingové strategie společnosti pietro filipi, s.r.o |
---|---|
Author: | Albrechtová, Věra |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Zamykalová, Miroslava |
Opponents: | Gullová, Soňa |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce (Analýza marketingové strategie společnosti pietro filipi, s.r.o.) se zabývá marketingovými komunikacemi a komunikačním mixem pietra filipi. Součástí práce je dotazníkové šetření a analýza jeho výsledků.
Práce je složena ze 4 teoretických kapitol a 1 kapitoly praktické. První část práce se zabývá světovým trhem s luxusním zbožím a jeho stručným vymezením. Druhá kapitola se blíže zaměřuje na specifika trhu módního marketingu v České republice. V další části je představena společnost pietro filipi, s.r.o. prostřednictvím její historie, loga, názvu a vymezením cílové skupiny. Klíčovou je pro práci kapitola číslo 4, jež detailně rozebírá marketingovou strategii společnosti a zaměřuje se na dialog společnosti s jejími zákazníky prostřednictvím komunikačních aktivit. Poslední, tedy pátá kapitola, se zaměřuje na analýzu výsledků dotazníkového šetření. |
Keywords: | marketingový mix; pietro filipi, s.r.o.; marketingová komunikace; prémiová značka; módní marketing; BLAŽEK PRAHA, a.s. |
Thesis title: | Analysis of the marketing strategy in pietro fillip, s.r.o |
---|---|
Author: | Albrechtová, Věra |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Zamykalová, Miroslava |
Opponents: | Gullová, Soňa |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The aim of this bachelor thesis is to evaluate marketing strategy of pietro fillipi, s.r.o. and target its marketing communications. This thesis also includes a survey and evaluation of its results.
The thesis consists of 4 theoretical chapters and 1 practical chapter. The first part focuses on the global market with luxury goods and contains its brief definition. The second chapter is closely focused on the specifics of the fashion market in the Czech republic. The other part introduces pietro fillipi, s.r.o. through its history, logo, name and definition of the target group. Crucial role represents the chapter number 4. In this part of thesis is examined the marketing strategy of the company in detail. This part also briefly focuses on the companys dialogue with its customers through any communication activities. The last chapter deals with the analysis of the survey results. |
Keywords: | fashion marketing; pietro filipi, s.r.o.; marketing mix; marketing communications; premium brand; BLAŽEK PRAHA, a.s. |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 24. 6. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 30. 4. 2016 |
Date of defense: | 24. 5. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/53539/podrobnosti |