Marketing strategy of Massimo Dutti on the czech market

Thesis title: Marketingová stratégia spoločnosti Massimo Dutti na českom trhu
Author: Luteránová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fedák, Róbert
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je analyzovať marketingovú stratégiu spoločnosti Massimo Dutti a zamerať sa na český trh. Bakalárska práca pozostáva z troch častí. V prvej časti sú vysvetlené dôležité pojmy použité v práci a čitateľ je oboznámený s teoretickými poznatkami o základoch marketingu, marketingovej stratégii, marketingovom pláne, SWOT analýze a marketingovom mixe. Druhá časť obsahuje základné informácie o holdingovej spoločnosti Inditex a spoločnosti Massimo Dutti, na ktorej marketingovú stratégiu sa táto práca zameriava. Čitateľ je oboznámený s históriou aj súčasným postavením firmy a taktiež so zásadami biznisu a spoločenskej zodpovednosti firmy. Tretia časť vychádza z teoretickej časti a pozostáva z analýzy marketingovej stratégie firmy. Ide o rozbor jej marketingového mixu a SWOT analýzy na základe získaných poznatkov o mikroprostredí a makroprostredí firmy. V závere je vypracovaný návrh novej a v niektorých oblastiach efektívnejšej marketingovej stratégie.
Keywords: marketingová stratégia; marketingový mix; SWOT analýza
Thesis title: Marketingová stratégie společnosti Massimo Dutti na českém trhu
Author: Luteránová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fedák, Róbert
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat marketingovou strategii společnosti Massimo Dutti a zaměřit se na český trh. Bakalářská práce se skládá ze tří částí. V první části jsou vysvětleny důležité pojmy použité v práci a čtenář je seznámen s teoretickými poznatky o základech marketingu, marketingové strategii, marketingovém plánu, SWOT analýze a marketingovém mixu. Druhá část obsahuje základní informace o holdingové společnosti Inditex a společnosti Massimo Dutti, na jejíž marketingovou strategii se tato práce zaměřuje. Čtenář je seznámen s historií i současným postavením firmy a také se zásadami byznysu a společenské odpovědnosti firmy. Třetí část vychází z teoretické části a sestává z analýzy marketingové strategie firmy. Jde o rozbor její marketingového mixu a SWOT analýzy na základě získaných poznatků o mikroprostředí a makroprostředí firmy. Cílem bakalářské práce je návrh nové a v některých oblastech efektivnější marketingové strategie.
Keywords: marketingová stratégie; marketingový mix; SWOT analýza
Thesis title: Marketing strategy of Massimo Dutti on the czech market
Author: Luteránová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fedák, Róbert
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the marketing strategy of the company Massimo Dutti and focus on the Czech market. Bachelor thesis consists of three parts. The first section explains important terms that are used in the work and the reader is apprised of the theoretical knowledge of the basics of marketing, marketing strategy, marketing plan, SWOT analysis and marketing mix. The second part includes basic information about the holding company Inditex and Massimo Dutti, on which marketing strategy this work is focusing. The reader is acquainted with the history and present situation of the company and also with the principles of business and corporate social responsibility. The third part is based on the theoretical part and consists of analyzing marketing strategy. The analysis of the marketing mix and SWOT analysis are based on the obtained knowledge of the company's microenvironment and macroenviroment. In the conclusion is executed a project of a new and in some areas more effective marketing strategy.
Keywords: SWOT analysis; marketing strategy; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 5. 2015
Date of submission: 20. 5. 2016
Date of defense: 23. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53139/podrobnosti

Files for download

    Last update: