Localisation of a Global Brand Campaign: Case Study of Durex “Real Feel”

Thesis title: Localisation of a Global Brand Campaign: Case Study of Durex “Real Feel”
Author: Bestová, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Bahles, Michael
Thesis language: English
Abstract:
This bachelor thesis introduces in the beginning the basic theory of marketing and brands. The main topic there is the debate of standartization against local adaptation of marketing activities in the environment of global markets. The practical part then presents a case study of Durex brand, where a centrally developed campaign Real Feel was localized for needs of the United Arabic Emirates market.
Keywords: localization; advertisement; Durex
Thesis title: Lokalizace Globální Kampaně: Příkladová Studie Durex “Real Feel”
Author: Bestová, Dominika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Bahles, Michael
Thesis language: English
Abstract:
Tato bakalářská práce nejprve přibližuje základní teorii marketingu a značek. Hlavním tématem je pak otázka standardizace či lokální adaptace marketingových aktivit v prostředí globálních trhů. Praktická část poté představuje příkladovou studii značky Durex, kdy se centrálně vyvinutá kampaň Real Feel lokalizovala pro potřeby trhu ve Spojených Arabských Emirátech.
Keywords: reklama; lokalizace; Durex

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 5. 2015
Date of submission: 1. 5. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53102/podrobnosti

Files for download

    Last update: