Instagram as a Marketing Tool

Thesis title: Marketingové využitie Instagramu
Author: Poláková, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Koubalíková, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca sa zaoberá marketingom na sociálnej sieti Instagram. Teoretická časť uvádza základné informácie o Internete, on-line marketingu a sociálnych sieťach, ale najmä je zameraná na Instagram, jeho fungovanie, na firmy využívajúce túto sieť, ale taktiež na úspešné kampane vedené firmami. V praktickej časti uvádzam aktivity firmy Birell na Instagrame a vyhodnocujem ich reklamnú kampaň na tejto sociálnej sieti.
Keywords: marketing; kampaň; sociálne siete; Instagram
Thesis title: Marketingové využití Instagramu
Author: Poláková, Lucia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Koubalíková, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingem na sociální síti Instagram. Teoretická část uvádí základní informace o Internetu, online marketingu a sociálních sítích, ale především se zaměřuje na Instagram, jeho fungování, na firmy využívající tuto síť, ale taktéž na úspěšné kampaně vedené firmami.V praktické části uvádím aktivity firmy Birell na Instagtamu a vyhodnocuji jejich reklamní kampaň na této sociální síti.
Keywords: kampaň; Instagram; sociální síte; marketing
Thesis title: Instagram as a Marketing Tool
Author: Poláková, Lucia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Koubalíková, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the use of Instagram for marketing purposes. The theoretical part includes basic information about Internet, on-line marketing and social media, but it is mainly focused on Instagram, its principles, on the companies which are using this media and also on successful campaigns on Instagram. The practical part deals with activities of company Birell on Instagram and evaluates their marketing campaign led on this social media.
Keywords: marketing; campaign; Instagram; social media

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 5. 2015
Date of submission: 1. 6. 2016
Date of defense: 3. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53094/podrobnosti

Files for download

    Last update: