Japanese culture and its impact on negotiations with Czech businessmen

Thesis title: Asijské kulturní standardy
Author: Míková, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřená na specifika dvou odlišných kultur. Jedná se o Japonsko a Českou republiku. Protože v dnešní době je komunikace mezi národy velmi důležitou aktivitou, je nutné se seznámit s jednotlivými specifiky těchto národů, aby bylo možné předejít možným nedorozuměním. V této práce popisuji nejprve kulturní odlišnosti těchto národů a odlišnosti v chování. Vycházím z Hofstedeho analýzy, jejíž platnost v současnosti ověřuji v praktické části. Ke konci práce přejdu ke konkrétní možné podobě jednání mezi těmito dvěma národy a nastíním možné problémy a způsob jejich vyvarování se.
Keywords: jednání; Česká republika; Japonsko; odlišnosti; kultura; specifika
Thesis title: Japanese culture and its impact on negotiations with Czech businessmen
Author: Míková, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelors thesis theme deals with a comparison of two different nations. Japan and Czech republic. A communication between different nations is essential in todays world and for that reason it is necessary to learn the difference between each nation to be able to prevent possible misunderstanding. In this thesis I first describe cultural differences of these two nations and their impact on peoples behaviour. A base for my research is Hofstedes analysis. Whether this analysis is still valid I verify in the practical part of this thesis. At the end of this thesis I describe a possible negotiation between those two nations. Then I outline possible problems and I suggest a way to avoid it.
Keywords: differences; negotiation; specific aspects; culture; Czech republic; Japan

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 5. 2015
Date of submission: 31. 5. 2016
Date of defense: 23. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53018/podrobnosti

Files for download

    Last update: