New trends in the marketing communication with a focus on social networks

Thesis title: Nové trendy v marketingové komunikaci se zaměřením na sociální sítě
Author: Špok, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Koubalíková, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce poskytuje náhled na problematiku současných trendů v marketingové komunikaci se speciálním důrazem na trendy v oblasti sociálních sítí. Cílem práce je sestavení modelu optimální marketingové komunikace včetně manažerských doporučení obdobným podnikům na základě analýzy marketingové komunikace podniku Café Placzek. Práce je celkově rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola vymezuje základní marketingové pojmy. Ve druhé kapitole je čtenář seznámen s vybranými trendy na poli marketingové komunikace. Třetí část práce, čerpající z teoretických východisek zasazených v předchozích kapitolách, obsahuje analýzu stavu marketingové komunikace podniku Café Placzek a vlastní terénní výzkum autora. Poslední kapitola, jenž představuje samotný cíl práce, poskytuje popis modelu optimální marketingové komunikace v sektoru služeb a seznam manažerských doporučení podnikům působícím v tomto odvětví.
Keywords: Marketingová komunikace; Sociální sítě; Nové trendy
Thesis title: New trends in the marketing communication with a focus on social networks
Author: Špok, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Koubalíková, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis provides an insight into the issue of current trends in the marketing communication with a special emphasis on trends in social networks. The aim of this thesis is to draw up a model of the optimal marketing communication including a series of managerial recommendations to similar businesses based on the analysis of marketing communication of Café Placzek. This thesis is divided into four chapters. The first chapter defines basic marketing concepts. In the second chapter, the reader is acquainted with selected trends in the field of marketing communication. The third part, which draws from the theoretical basis set in previous chapters, comprises the analysis of the current state of marketing communication of Café Placzek as well as own field research. The last chapter, which also presents the aim of this thesis, offers a description of the model of optimal marketing communication in the service sector and a list of managerial recommendations to businesses in the mentioned sector.
Keywords: Marketing communication; Social networks; New Trends

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 5. 2015
Date of submission: 1. 6. 2016
Date of defense: 3. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52856/podrobnosti

Files for download

    Last update: