The influence of advertising on the expenditure of consumers in the Czech republic

Thesis title: Vliv současné reklamy na spotřební chování obyvatel v ČR
Author: Koschantová, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
Má diplomová práce pojenává o vlivu současné reklamy na spotřební chování běžného spotřebitele v České republice. První část práce se věnuje reklamě, jejím formám a současným reklamním médiím. Celá jedna kapitola se pak zabývá teorií a chováním spotřebitele, jeho typologií a nákupním rozhodováním. Druhá část práce se opírá o statistiky a poukazuje na prováděné reklamní výzkumy. Poslední kapitola je věnována výsledkům vlastního dotazníkové šetření mezi občany České republiky, a to především v Jižních Čechách a v Praze. Pomocí vlastního šetření jsem se pokusila objanit otázku, zda má reklama na spotřebitele a jeho nákupní chování vliv.
Keywords: spotřebitel; spotřební chování; reklama
Thesis title: The influence of advertising on the expenditure of consumers in the Czech republic
Author: Koschantová, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
The main object of my diploma thesis is try to find out if the consumers in the Czech republic are influenced by advertising or not. The first part is focused on advertising, forms and the advertising media. Second chapter deals with the the theory and consumer behavior, the typology and making decisions. Second part is based on statistics and points to the research about advertising. The last chapter describes the results of my own research among people in the Czech republic, mainly people living on the South of Bohemia and in Prague.
Keywords: consumer; consumer behavior; advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 2. 2015
Date of submission: 15. 12. 2015
Date of defense: 31. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51627/podrobnosti

Files for download

    Last update: