Proposal for communication mix for flower stuido Rozálie

Thesis title: Návrh komunikačního mixu pro květinový ateliér Rozálie
Author: Burdová, Ivana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou komunikace malých lokálních podniků. Hlavním cílem je návrh optimálního komunikačního mixu pro konkrétní zvolený podnik, květinový ateliér Rozálie, s ohledem na rozhodovací proces. Aby bylo možno tento cíl splnit, je provedena pro květinový ateliér komplexní situační analýza a učiněn detailní rozbor rozhodovacích procesů, což poskytuje východiska pro výběr vhodných komunikačních nástrojů. Navržený komunikační mix je postaven na klíčovém nástroji, kterm je online komunikace. Ta je extrémně vhodným komunikačním nástrojem pro malé lokální podniky díky své finanční dostupnosti, ale zároveň v současném světě tvoří nedílnou součást jak životů spotřebitelů, tak právě existence podniků.
Keywords: komunikační mix; komerční komunikace; reklama; marketing
Thesis title: Proposal for communication mix for flower stuido Rozálie
Author: Burdová, Ivana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is concerned with an issue of communication of small local businesses. The main goal is to propose for the optimal communication mix regarding decision making for selected company, flower studio Rozálie. To be able to execute this goal, the complex situation analysis for flower studio and the detailed analysis of decision making have to be conducted. These serve as base for the selection of suitable communication tools. Proposed communication mix is constructed around the key tool which is online communication. Online communication is extremely convenient tool for small local businesses because of its low financial expenses but also because in present world the online communication is vital part of consumers' lives an therefore vital part of companies' existence.
Keywords: communication mix; commercial communications; promotion; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2015
Date of submission: 11. 12. 2015
Date of defense: 31. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51508/podrobnosti

Files for download

    Last update: