Personal marketing in shared services centres

Thesis title: Personální marketing v centrech sdílených služeb
Author: Svoboda, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem personálního marketingu v prostředí center sdílených služeb, a to zejména jeho externí částí v podobě získávání studentů a absolventů vysokých škol. Jejím hlavním cílem je navrhnout vylepšení strategie personálního marketingu konkrétní společnosti. K tomu účelu jsou v teoretické části definovány klíčové pojmy v oblasti personálního marketingu jako pověst zaměstnavatele a employer branding a také v oblasti center sdílených služeb neboli Shared Services Centers (SSC). Po definování toho pojmu je popsán sektor sdílených podnikových služeb v ČR, pro zdůvodnění jejich potřeby provádět efektivní personální marketing zaměřený na studenty a absolventy. V praktické části je provedeno zhodnocení současného přístupu společnosti k personálnímu marketingu analýzou jeho jednotlivých prvků a pomocí porovnání s konkurencí. Poté jsou na základě dotazníkového šetření mezi cílovými skupinami vyvozeny doporučení pro úpravu současné strategie HR marketingu zkoumané společnosti.
Keywords: personální marketing; HR marketing; employer branding; centra sdílených služeb; SSC; studenti; absolventi
Thesis title: Personal marketing in shared services centres
Author: Svoboda, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the topic of personal marketing in the area of shared services centres, mainly by its external part focusing on acquisition of university students and graduates. The main aim of the thesis is to propose improvements for personal marketing strategy of one concrete company. For this purpose, the key notions from the field of personal marketing as employer branding and employer reputation are defined as well as the terms from the area of shared services centres. After the definition of SSC, the sector of shared company services is going to be described to give reasons for the need for them to set up an effective personal marketing strategy aimed on university students and graduates. In practical part the assessment of the current approach to the personal marketing of the chosen company is to be made by analysing individual elements of its personal marketing strategy and comparing it to its competition. Then by using that and the results of the survey made amongst the target groups, the recommendation to improve current HR marketing strategy of the chosen company will be concluded.
Keywords: personal marketing; HR marketing; employer branding; shared services centres; SSC; students; graduates

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 2. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 30. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51132/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: