Proposal Forms of Presentation of Faculty of Management for Foreign Students

Thesis title: Návrh vhodné formy prezentace FM zahraničním studentům
Author: Korandová, Šárka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Předložená diplomová práce je zaměřena na cílenou komunikaci a prezentaci nabídky vysoké školy zahraničním studentům. Zabývá se především faktory zahraničních studentů, které ovlivňují proces výběru konkrétní školy nebo fakulty a jejich převodem do obsahu komunikačního sdělení. Diplomová práce by měla na-pomoci účinnému oslovení specifického segmentu zahraničních studentů z vybraných zemí, kteří zvažují účast v programu ERASMUS, tj. výjezd na zahraniční vysokou školu, a jsou tak potenciálními zahraničními studenty Fakulty managementu. Tím by mělo dojít k plnému zapojení Fakulty managementu do programu ERASMUS, kdy by se fakulta měla stát institucí nejen zdrojovou, ale také přijímací. Hlavním cílem práce je navrhnout vhodnou formu a obsah prezentace komplexní nabídky Fakulty managementu pro zahraniční studenty, která bude v souladu s jejich přáními, potřebami a očekáváními. Za účelem dosažení hlavního cíle práce je proveden průzkum mezi zahraničními studenty vybraných partnerských škol Vysoké školy ekonomické v Praze v bakalářském studijním programu. Jeho výstupy jsou využity pro určení hlavních motivů a stimulů pro výjezd do zahraničí a výběr vysoké školy nebo fakulty. Tato zjištění jsou následně transformována do návrhu prezentace v podmínkách Fakulty managementu a města Jindřichův Hradec.
Keywords: marketing vysokoškolských institucí; marketingová komunikace; rozhodovací proces; marketingový výzkum; marketing
Thesis title: Proposal Forms of Presentation of Faculty of Management for Foreign Students
Author: Korandová, Šárka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The presented master thesis is focused on targeted communication and a college`s presentation for exchange students. It mainly deals with factors of foreign students which influence a process of choosing a particular school or faculty and their transfer to the content of the communication messages. The master thesis should help affectively addressing a specific segment of foreign students from chosen countries who are considering participating the ERASMUS programme, i.e. go to study abroad, thus they are potential students of the Faculty of Management (FM). This should lead to the full participation of the Faculty of Management in the ERASMUS programme, where the Faculty of Management would become a received institution, not only the sourced one. The main objective of the presented master thesis is to postulate an appropriate presenation`s form and content of comprehensive offer for foreing students which will be suitable with their wishes, needs and expectations. In order to achieve the main objective is conducted a survey among foreign students of chosen partner universities of University of Economics, Prague (UEP) at bachelor study programme. Its outpust are used to identify the main motives and incentives for decision to study abroad and selection of the host country and the host university or the faculty. These findings are transformed into proposition of the presentation in condition of the Faculty of Management and the town of Jindrichuv Hradec.
Keywords: marketing for higher education; decision process; marketing research; marketing; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 10. 2014
Date of submission: 24. 4. 2015
Date of defense: 8. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47223/podrobnosti

Files for download

    Last update: